Ratsastus­tunnit

Ratsastuskoulu Tavela

Ratsastustunnit kaikenikäisille ja kaikentasoisille ratsastajille

Ratsastuskoulu Tavela tarjoaa ratsastustunnit kaikenikäisille ratsastajille: lapsista senioreihin Kangasalla, vain 18 kilometrin päässä Tampereelta. Ryhmiä löytyy kaikentasoisille ratsastajille: aloittelijoista valmennusryhmiin, joita meillä tarjotaan kaksi kertaa viikossa ratsastaville. Perustunnit ovat kouluratsastuspainotteisia. Esteratsastuspainotteiset tunnit ovat mainittu erikseen Hopotissa. Ryhmiä tulemme lisäämään tarpeen mukaan, toiminnan vakiintuessa.

Ratsastustunneilla harjoitellaan erilaisia tehtäviä ryhmien tavoitteiden mukaisesti esim. kouluratsastusta, esteitä tai rauhallisia käynti-raviharjoituksia. Meillä voit tulla sellaisena kuin olet, olitpa rohkeampi tai varovaisempi ratsastaja.

Tutustu pienten ratsastajien Poni Clubiin

Suosittelemme asiakkaille liittymistä SRL:n jäsenseuraan mm. hyvän vakuutusturvan ja Hippos-lehden vuoksi. Esim. Kangasalan Ratsastajat

Ratsastusvarusteet

Meillä ratsastuskoulu Tavelassa käytetään ratsastaessa aina kypärää. Suosittelemme lämpimästi myös turvaliivin käyttöä.

Jalkineissa tulee olla kanta ja vaatetus muuten säänmukainen. Myös hansikkaat on syytä pukea käteen.

Ohjeita tallille tulevalle
  • Kun saavut Tavelaan, on parkkipaikka ennen tilan pihapiirin pylväitä oikealla. Turvallisuussyistä portin sisäpuolelle ei saa ajaa autolla.
  • Heti vasemmalla näet maneesin. Talli on suuri kivirakennus. Saavu sinne ja ilmoitustaulu on aivan oven vieressä. Siitä näet listalta, millä hevosella ratsastat.
  • Ratsastusryhmiä tullaan lisäämään Hopotiin toiminnan alettua, kysynnän mukaan.
  • Tallilla on oma turvallisuusohjeistus, jonka löydät linkistä alta. Suomen Ratsastajainliiton sivuilta löytyy myös paljon hyvää informaatiota esim. harrastusta aloittavalle ja hänen huoltajalleen.

Nouse ratsaille: https://www.ratsastus.fi/ratsastamaan/nouse-ratsaille/
Harrasteratsastajan polku: https://www.ratsastus.fi/jasenelle/harrasteratsastajan-polku/

• Ethän tuo tallin alueelle koiria – alueella on tupakointi myös ehdottomasti kielletty. Tallille ei myöskään saa tulla päihtyneenä. Jos viihdyt katsomossa ratsastustunnin aikana, muistathan olla hiljaa, jotta ratsukoilla on täysi työrauha.
  • Suosittelemme asiakkaille liittymistä SRL:n jäsenseuraan esim. hyvän vakuutusturvan ja Hippos-lehden vuoksi. Esim. Kangasalan Ratsastajat

Jos haluat tulla tutustumaan ratsastuskoulu Tavelaan, soita Outille 044 249 4735

Vakiotuntipaikalla ratsastat edullisimmin

Säännöllisesti ratsastavan on edullisinta ratsastaa ns. kausipaikalla. Syyskausi alkaa heinä-/elokuussa ja päättyy vuodenvaihteeseen. Kevätkausi käynnistyy tammikuussa ja päättyy Juhannukseen. Keskikesällä meillä on erilaisia kursseja ja hevosten kesälomaviikot.

Ratsastusta ryhmissä tai pareittain – myös yksityistunteja

Meillä ratsastetaan ryhmissä viikolla ja viikonloppuisin. Ryhmätunteja on arkena klo 16 eteenpäin, mutta tallillamme voit ottaa myös yksityistunteja ja niitä järjestämme päiväsaikaan.

Voimme tarjota myös paritunteja, pienryhmätunteja sekä yhden kerran kokeilukertoja ryhmän mukana.

Hopoti on ratsastajan ”koti”

Hopotista löydät tietoa tallin ryhmistä ja hinnoista. Siellä hoidetaan tuntivaraukset, -peruutukset sekä lahjakorttitunnit. Hopotista löytyy lista käytössä olevista hevosista ja poneista sekä hevoskohtaiset paino- ja pituusrajat. Sieltä näkee myös kunkin päivän opettajan nimen. Oikeudet muutoksiin pidätetään esim. sairaustapauksissa.

Hopotin kautta hoituu myös tuntien laskutus: kauden lasku tulee kolmessa tai neljässä erässä.

Hevoset loikkivat niityllä – MajanTalli
Hevonen laukkaa lehvikön reunassa – MajanTalli

Opettajat

Ratsastuskoulu Tavelassa on ammattitaitoinen ja ystävällinen henkilökunta. Kaikki opettajamme ovat kokeneita, taitavia ja pidettyjä Ratsastuksen-opettajia sekä Master-Ratsastuksenopettajia. Käymme ahkerasti koulutuksissa, jotta meillä on aina viimeisin tieto esim. hevosten hyvinvoinnista ja opettamisesta.

Ratsastustallin hevoset

Tallin hevoset ja ponit ovat tehtäväänsä hyvin koulutettuja ratsuja. Ne ovat meille rakkaita työkavereita ja niistä pidetään hyvää huolta. Tallihenkilökunnan lisäksi hevosten hyvinvoinnista vastaavat Tampereen hevosklinikan eläinlääkärit sekä ammattitaitoiset hevoshierojat.

Ratsastustunneillamme on käytettävissä alkuvaiheessa 17 mukavaa, erilaista ratsua ja ponia. Kaikki ovat osaavia ja tehtäväänsä sopivia. Hevosia tulemme hankkimaan lisää tarvittaessa.

Hevoset saavat olla runsaasti tarhassa päivittäin ennen töitä ja kesällä ne pääsevät nauttimaan laitumista, joita tilalla on runsaasti. Ne nauttivat tilan luomurehua ja ne kuivitetaan pehmeällä rahkaturpeella. Turve siirtyy käytön jälkeen tilan luomupelloille, hevosen lannalla rikastettuna.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin sovitaan tutustumiskäynti.

Hevoset loikkivat niityllä – MajanTalli

Ratsastuskoulu Tavela

Tavelan kartano
Tavelantie 15
36200 Kangasala
Katso sijainti kartalla

Outi Talvi

outi@ratsastuskoulutavela.fi

Puhelut mieluiten ennen klo 16.

Hopoti

Tulossa tunnille? Varaa paikkasi Hopotissa. Sieltä löytyvät tiedot kunkin päivän opettajasta, ratsuista sekä ratsukohtaiset paino- ja pituusrajat ratsastajalle. Kaikki tuntivaraukset, - lahjakortit, -peruutukset sekä rästituntien varaukset tehdään hopotissa.